Logo Tasarımında Renklerin Önemi ve Renklerin Anlamları

18 Ağustos 2013 Pazar



Logo tasarımında renklerin pskolojik etkisinin hayati önem taşıdığını anlamamız lazım.
İnsan beyni görsel uyarılara yüksek derecede duyarlıdır ve renkler bu uyaranlar için en önemli unsurdur.

Bilinçli yada bilinç altımızda renkler anlamları ile iletilirler. Elbette gerçek dünyada bu şekilde değildir.Yaşadığımız coğrafya, kültür, bize o rengin bir anlamı olduğunu anlatır.
Tasarımcılar rengin bu psikolojik gücünü tasarımları ile birlikte eş zamanlı olarak kullanmalıdır.
ve Logo tasarımında bu alan en önemli unsur olacaktır
Firmalar,  yıllarca insanlara kendileri hakkında bilgiyi en kısa ve basit yolla, logoları ile anlatmak istemişledir.



Renklerin anlamları Nelerdir?
Logo tasarımında siyah ve beyaz ın ve her rengi önemi vardır.
Tasarımcı ihtiyacınız olan renkleri belirler ve onları logo tasarımının içinde önemli unsurlarda kullanır.
Genel terminolojide her rengi belli anlamlar ihtiva ettiği bilinmelidir.
Örnekler ile anlatmak istersen

Kırmızı; enreji,tehlike yada agresifliği ima eder

Turuncu; görünümünde yenilik ve modern düşünce vardır. Gençliği, eğlenceyi yada uygun fiyatı temsil eder.

Sarı renk; tehlike sinyali gibi uyarıcı etkisinin yanında, güneşi, birliktelik ve arkadaşlığı, iştah ve teşvik edici uyarılar verir.

Yeşil; bir firma için yeşil rengin logo içinde kullanımı, doğallığı, etik bir kimliği, organik ve vejeteryan yemeklerin hissettirilmesinde kullanılır. En popüler kullanım alanı ise finansal ürünler içindir.

Mavi; geniş ölçekte tüzel logolar da kullanılır.prefosyonellik, ciddi fikirli olma dürüstlük vesamimiyet ve sakinliği anlatır. Genelde finansal şirketlerde yada devlete bağlı birimlerde sıklıkla kullanılır

Mor; ayrıcalığı ve lüksklüğü simgeler,bilgelik,ima etmek ve onur hissettirdikleri arasında yer alır.Genel kullanım alanı ise servet ve zenginliktir.

Siyah; bölünmüş bir kişiliğe sahip bir renktir.Bir tarafta gücü ve sofistike yi temsil ederken diğer yandan kötülüğü ve ölümü de simgeler

Beyaz; saflığın sembolüdür elbette.Temizlik basitlik ve saflık kullanım amacına en uygun renktir.Bir çok firma logolarının renkli ve siyah beyaz versiyonlarını da ister. bu Televizyon,broşür yada dergi reklamlarının belli kısımlarında beyaz arka plan yada siyah arkaplanda en iyi şekilde vurgusunu yapabilmek içindir.Coca Cola logosu kırmı olarak kullanıldığı halde beyaz arkaplan lı bir reklamda beyaz halini kullanmaktadır.

Kahverengi,erkeksi çağrışımları simgler,fakat en çok kullanım alanı kırsal yaşam ve outdoor ürünler içindir.

Pembe; eğlence ve flört ü simgeler, Bayan ürünlerinin tanıtımı için en uygun renktir.Feminen bir gücü vardır.



Yazılı olarak anlatıldıklarında beynimizin görsel algı bölümünde birşeyler uyandırmadıysa renklerin anlatımlarının görseller ile anlatıldığı şu siteyi önerebilirim The Meanings of Colors

Renkler Hakkında Büyüleyici bazı gerçeklerin (10 madde ile sınırlamışlar) anlatıldığı bu siteyide incelemenizi tavsiye edebilirim.



Not: Web Tasarım içinde renkler logonun varlığı ve kullanımı ile doğru orantılı gerçekleşir. Mavi tonlarda logo ya sahip bir firma için kullanacağınız renk kartelaları vardır ve dışına çıkıldığında müşteri odaklanmalarında sıkıntılar yaşanır. Bu yüzden hazır tasarımlardan ziyade sizinle firmanız ile uyumlu çalışacak insanlar bulmanız, butik bir web sitesi yaptırmanız Global Kartviziniz olan internet sitenizde başarıya ulaşanızı sağlayacaktır.


 

2 yorum:

  1. http://www.yılmazgrup.com/
    çok iyi hizmet vermektedir mutlaka denemelisiniz

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Sözsüz iletişim sözlü iletişimden daha etkili olmaktadır ve tercih ettiğimiz renkler karşı tarafa bir enerji yaymaktadır. Renkler doğru ve yerinde kullanıldığında hem iletişime olumlu etki eder hem de psikolojik açıdan insanların kendilerini iyi hissetmelerini sağlar. Renklerin dili ve iletişime etkisi üzerine yazdığım yeni yazımı okumanız için sizinle paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/iletisimde-renklerin-onemi/

    Keyifli okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil